Wiele firm w (ciągu|przeciągu} roku wysyła w delegacje swoich pracowników. Bardzo często są to wyjazdy w celu załatwienia ważnych spraw biznesowych, spotkań z kontrahentem, negocjacji czy innych ważnych spraw. Jeśli sam wyjazd firmowy jest jedynie kilku dniowy nie stanowi on kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak potrzebujemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszystkie przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale również warunków ubezpieczenia, płatności za wykonaną pracę, urlopu i innych istotnych kwestii określa nam prawo europejskie jak i sama Unia do której Polska przynależy. Tym samym by delegować swoich pracowników na dłuższy czas należy znać wszystkie ważne przepisy jakie nas wiążą. By dowiedzieć się wszelkich potrzebnych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka imp. Mają one na celu uzmysłowienie i kształcenie pracodawców co należy wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.